top of page
  • Writer's pictureHenrik

Kuinka löydän menestyviä tuotteita verkkokauppaani: opas aloittavalle verkkokauppiaalle

Verkkokaupan perustaminen on jännittävä askel yrittäjän urallasi. Yksi suurimmista haasteistasi on löytää oikeat tuotteet, jotka vetoavat asiakkaisiin ja tuottavat sinulle voittoa. Tässä blogikirjoituksessa käyn läpi kolme tehokasta tapaa löytää menestyviä tuotteita verkkokauppaasi.


Kun yhdistät nämä menetelmät oppivaan ja testaavaan asenteeseen, menestyksesi on melkein väistämätöntä. Lue siis eteenpäin!


Verkokauppias autossa
Verkkokauppias, joka testasi ensin tuotteensa




1. Manuaalinen tuotteiden etsintä


Aloita perusteista. Manuaalinen tuotteiden etsintä Internetistä vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, mutta se on erittäin tärkeää ymmärtääksesi markkinasi perusteellisesti. Tässä muutamia vaiheita, jotka auttavat sinua alkuun:


Markkinatrendien tutkiminen:


Tutustu aluksi markkinatrendeihin. Työkalut kuten Google Trends auttavat sinua tunnistamaan, mitkä tuotteet ovat tällä hetkellä suosittuja. Seuraa myös sosiaalista mediaa ja alan uutisia pysyäksesi ajan tasalla.


Kilpailijoiden analyysi:


Katso, mitä kilpailijasi myyvät ja mitkä tuotteet näyttävät olevan suosittuja heidän verkkokaupoissaan. Huomioi myös hinnoittelu ja kilpailun määrä (kuinka moni myy tuotetta samalla markkina-alueella).


Asiakaspalaute ja -arviot:


Asiakaspalautteen kerääminen on arvokasta. Käy läpi arvostelut ja palaute eri verkkokaupoista ja markkinapaikoista saadaksesi selville, mitkä tuotteet täyttävät asiakkaiden tarpeet ja odotukset.



2. Menestyvien tuotteiden etsintä Ad spy -sovelluksilla


Tämä on nykyaikainen lähestymistapa tuotteiden etsintään. Ad spy -sovellukset antavat sinulle mahdollisuuden nähdä, mitä ja miten kilpailijasi mainostavat.


Kilpailijoiden mainoskampanjoiden analysointi:


Sovellusten avulla voit nähdä, mitkä tuotteet ovat esillä kilpailijoidesi mainoskampanjoissa. Tämä antaa sinulle käsityksen siitä, mitkä tuotteet saattavat olla kysyttyjä markkinoilla.


Mainosten sisällön ja kohderyhmien ymmärtäminen:


Ad spy -työkalut tarjoavat syvällistä tietoa mainosten sisällöstä ja kohderyhmistä. Voit hyödyntää tätä tietoa suunnitellessasi omia markkinointistrategioitasi.


Trendien ja uutuuksien seuraaminen:


Nämä työkalut auttavat sinua pysymään ajan tasalla markkinoiden uusimmista trendeistä ja suosituimmista tuotteista.




Mainos, teksti jatkuu alla

 

Verkkokaupan kirjanpito


Verkkokaupan pyörittämiseen liittyy erinäisiä kirjanpidollisia asioita. Kansainvälinen kauppa on aivan oma lukunsa.


Autan sinua mielelläni verkkokaupan kirjanpitoasioissa. Toimintamallillasi tai verkkokauppaohjelmallasi ei ole väliä. Erityisesti Shopify- järjestelmä ja dropshipping ovat kuitenkin sydäntäni lähellä. En ruoski sinua yllätyslaskuilla.


Ota yhteyttä täällä niin jutellaan lisää.


Henrik Zitting

 

Mainos päättyy




3. Toimittajien ja valmistajien etsiminen


Löytääksesi menestyviä tuotteita verkkokauppaasi, on tärkeää löytää luotettavia toimittajia ja tuotevalmistajia. Tämä askel on kriittinen varmistamaan, että saat laadukkaita tuotteita kilpailukykyiseen hintaan. Seuraavat vinkit auttavat sinua tässä prosessissa:


Tukkumyyjien ja valmistajien tietokannat:


Aloita tutkimalla tukkumyyjien ja valmistajien tietokantoja. Sivustot kuten Alibaba, Global Sources ja ThomasNet ovat hyviä paikkoja aloittaa. Ne tarjoavat laajan valikoiman toimittajia eri puolilta maailmaa.


Tuotelaadun ja luotettavuuden arviointi:


Kun olet löytänyt potentiaalisia toimittajia, arvioi heidän tuotteidensa laatu ja luotettavuus. Pyydä näytteitä ja tarkista tuotteiden laatu itse.


Kommunikaatio ja asiakaspalvelu:


Hyvä kommunikaatio toimittajan kanssa on avain onnistuneeseen yhteistyöhön. Varmista, että toimittaja ymmärtää tarpeesi ja pystyy vastaamaan niihin. Tarkista myös heidän asiakaspalvelunsa nopeus ja tehokkuus.


Ehdot ja hinnat:


Neuvottele ehdot, kuten hinnat, toimitusajat ja maksuehdot. Muista, että halvin vaihtoehto ei aina ole paras. Laatu ja luotettavuus ovat yhtä tärkeitä.


Arviot ja suositukset:


Etsi arvosteluja ja suosituksia muilta yrityksiltä, jotka ovat tehneet yhteistyötä kyseisten toimittajien kanssa. Tämä voi antaa sinulle paremman kuvan heidän palvelunsa laadusta.



Testaa, testaa, testaa...


Kun olet löytänyt hyviä tuotekandidaatteja, on aika testata niitä oikeassa elämässä. Tärkeää tässä vaiheessa on olla ottamatta liian suurta riskiä.

  • Hyödyntämällä dropshipping-toimintamallia voit testata tuotteiden menekkiä ilman että sinun tarvitsee sitoa suurta määrää rahaa tuotteisiin.

  • Voit myös ostaa tavaraa hyvin pieniä määriä testausta varten.

Testausvaiheelle on ominaista että tuotteiden myynnistä ei jää paljon käteen. Tämä johtuu siitä, että maksat itse tuotteista enemmän (dropshipping-varjopuoli, pienet tavaraerät).


Ideana onkin että kun löydät tuotteet, jotka menevät hyvin kaupaksi, voit sijoittaa rahaa omaan varastoon suuremmassa mittakaavassa. Suurempien tavaraerien myötä tuotekohtainen myyntikate kasvaa. Kun olet testannut tuotteen menekin, riski tavaroiden myymättä jäämisestä on pieni (joskin riski on aina olemassa).


Sinun on myös hyvä muistaa, että testaaminen, kilpailun ja markkinoiden seuraaminen on verkkokaupassa melkeinpä jokapäiväistä. Verkkokauppamarkkina muuttuu nopeasti.


Valmistaudu jo siis siihen että sinun tulee muuttaa tuotevalikoimaasi, joskus jopa nopeasti. Tulet myös tekemään virhesiirtoja, niin kuin jokainen verkkokauppias. Jokainen virhe vie sinua kuitenkin aina eteenpäin kohti menestyvää verkkokauppaa.


Henrik Zitting

48 views0 comments
bottom of page